Technologische wetenschappen en engineering is een sterk theoretische studierichting in de doorstroomfinaliteit. Ze combineert een brede algemene vorming met natuur- en technologische-wetenschappelijk denken en vaardig zijn. De leerlingen gaan onderzoekend, experimenterend, transfergericht en exploratief aan het werk binnen de kernwetenschappen mechanica, elektriciteit-elektronica, fluïdomechanica, thermodynamica, chemie en informaticawetenschappen. Ze denken in functie van het concept en zijn vaardig in het modelleren en engineeren: de 4de technologische revolutie (IOT), CAD/CAM. De leerlingen leren abstracte wiskundige concepten te gebruiken en verdiepen hun wiskundige vaardigheden.
Vak | 5de jaar** | 6de jaar** |
---|---|---|
Godsdienst | 2 | 2 |
LO | 2 | 2 |
Nederlands | 3 | 3 |
Engels | 2 | 2 |
Frans | 2 | 2 |
Biologie | 1 | 0 |
Aardrijkskunde | 1 | 1 |
Geschiedenis | 1 | 1 |
Wiskunde | 7 | 6 |
Technologische wetenschappen en engineering | 12 | 14 |
Chemie B+S | 2 | * |
Fysica en Mechanica B+S | 3 | * |
Elektriciteit TV | 3 | * |
STEM-engineering | 3 | 3 |
Automatisering TV | 1 | * |
TOTAAL | 33 | 33 |
B+S = Basiskennis + Specifieke kennis
** Verdeling van de uren in schooljaar 23'-24'
Deel deze pagina: